Monday 23 September 2019

[North Africa & Andalusia] Highlight di Granada

Kalau sebut Andalusia, pasti kita akan terkenangkan sejarah gemilang Islam yang lampau. Dan kalau sebut Granada, terus terbayang Al-Hambra. Istana Merah yang tersergam indah di atas bukit. Semua orang tau kehebatan dan keindahan buatan Al-Hambra. Maka, saya tak mau la cerita lagi. hihik. Sebab ia memang sangat memukau. Ternganga-nganga aku masa lawatan kat sana. Macam tak dijangkau dek akal akan kehebatan umat Islam dahulu. 

Apa yang saya nak ceritakan di sini ialah salah satu perkara yang saya memang looking forward bila dah buat keputusan akan ke Sepanyol. Cuba teka apa dia?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
FLAMENCO DANCE
.
Flamenco dance (baile) is a highly-expressive, Spanish dance form. The flamenco is a solo dance characterized by hand clapping, percussive footwork, and intricate hand, arm, and body movements. The dance is usually accompanied by a singer and guitar player.
.
Iye.. ini memang aku punya bucket list. Nasib kami baik sebab datang Spain masa low season. Booking tengah hari, pergi malamnya dengan harga yang mampu milik. Berapa? EU26 sorang. Yang penting, dia buat show dalam cave (rasanya cave buatan nak kasi feeel dia sama dengan yang asal) dan lokasi walking distance je dengan apartment kami. Kami tengok di El Templo Del Flamenco, Granada. Show dia sekitar sejam. Pakej tadi tu termasuk laa dengan welcome drink dan jajan. Jom tengok gambar. Aku ni tak reti nak upload video. Tak pernah berjaya. korang pi cari laa kat google, bersepah kot ada..hehe

Pintu masuk ikut dapur..haha sebab kami ikut waze bawak ikut jalan belakang

Lampu pun aku amik gambar..hihik


welcome drink dan jajan

Dia dah nak mula


Masa ni minah ni dah start meroyan


Mamat ni nampak cam selenge tapi bila dia bukak langkah, menganga aku


clap..clap..dah nak abisss...

Kesimpulannya, memang enjoy laa tengok tarian ni. Aku dah saspen je kalau dia ajak naik menari sama. hahahha. Ye laa..sebab penonton tak ramai sangat. Dan ketara laa hanya kami berempat yang bertudung.

So, korang kalau datang Spain / Granada jangan lupa masukkan Flamenco ni dalam list korang. Rugi tau kalau miss menda nie. Mana nak dapat feel dia tengok di negara asal dia kan. Sama macam korang pergi Turki tapi tak tengok Sufi Dance, atau Bali dengan Kechak Dance..gitttteww kekdahnyee.

No comments:

Post a Comment