Wednesday 30 December 2015

Jalan-jalan cari pasal ke Utara....again! - Part 1

ini cerita beberapa minggu yang lepas

rasanya dah lama kot plan nak ke utara  ni
dicadangkan oleh kakak aku
dia nak ke penang...
walaupun aku rasa aku baruuuu lagi pergi utara
tapi layankan je laaa
kang kesian plak dia x de gang

ajak seluruh kaum kerabat
tapi biasa laaa
ujung tahun...makin hujung makin bizi
last-last cuma bertiga je dapat pegi
semuanya kakak aku

Maka
hari yang ditunggu pun tiba
jumaat tu..aku mcm orang giler kat opis
sebab ada vendor bijak ni...mcm2 tak complete
sedangkan account nak tutup isnin depan
nak tak nak kena submit semua document
tp akhirnya aku berjaya submit dlm pukul 4.30 petang
pung pang pung pang...pukul 6.30 aku keluar opis
rasa nak mati penatnyaaa

kuar opis terus pecut ke rumah kakak aku pulak
sebab anak sedara aku sorang nak tumpang aku
dia baru balik dari hostel
elok aku sampai rumah dia..dia baru sampai
tunggu dia kemas barang segala bagai
last-last sampai rumah pukul 7.30mlm

aku bukak je pintu
aku tengok laki aku x buat apa pun
ok..mode SINGA is ON
isshhh memang laaaa
terus aku solat dan berperang
kemas rumah packing baju mak nenek semua
fuhhh lap peluh
rasa nak pengsan sebab aku dah penat dari pagi tadi

alhamdulillah
siap semua
mari baca doa dan keluar rumah pukul 9 malam
terus singgah kedai makan..lapo..lapo
kiranya...pukul 10 laa kami start gerak ke utara
sambil tu dok wasap ngan kakak-kakak aku
deme dah sampai umah adik aku
ye laa..depa kan gerak subuh tadi

dalam kereta plak aku stress sesangat
laki aku baru beli cd mask rider blade
anak aku dok ulang 50juta kali
adoooooiii tekanan
masalahnye dia bukan tunggu citer tu abis
dalam 5 minit main..replay...main..replay
korang bayangkan macam mana perasaan tekanan aku tuu
dan dia tak mau tido
dengan aku-aku x boleh tido
ini satu keajaiban sangat

akhirnya kami sampai kulim dalam pukul 2-3 pagi kot
masa sampai semua dah tido
bentang tilam terus pengsan
aku dah tak boleh tahan

to-be continue

ps: ni cerita ke membebel ...tapi sebenarnya aku memang penat nak mati

No comments:

Post a Comment