Wednesday 17 June 2015

Kuantan

Tujuan asal ke kuantan adalah menemani encik suami
Dia masuk kuantan century ride 2015
Payah betul kalau ada hobi nak melibatkan mak jugekkkk
Nasib baik mak plan boleh holiday sekali..layankan je laaaa

Selepas lunch kami terus pecut ke kuantan
Cari-cari hotel ..sesat
Waze ni..sesat lagi menyesatkan
Ke..sebab jalan banyak under construction
Semua jadi sehalaaa
Sampaikan laki aku yang pakar jalan pun terkandas...
Akhirnya jumpa jugak..setelah tawaf tak tau berapa kali
Nama hotel Signature...dekat je dengan Padang MPK..dalam 2.5km...eh jauh laaa
Masa kat KB harituuuu 200m jek...
Kali ni laki mak yang booking..memang tak boleh diharap..huhuhuh
Lepas tu ada niat suh mak buat lawatan sosial ke padang tu esok.
Mintak ampun laaaa..tengok kan jalan dengan parkingpun mak dah tak sanggup

Ok..hotel signature ni kira bajet hotel
satu malam RM100..yang standard punya
kata ada wifi..tapi sedih..signal pun yilek
bila call recep dia..kata selalu ok
hello..dah aku call tu maksudnya tak ok laaa...
sampai ke sudah tak ok
nasib baik mood mak enchek tak ke laut..
kalau tak pepasal aku sengseng lengan kat kaunter tuuu

Lepas settle semua, niat nak minum petang
masa tu dalam pukul 4 kot
sebenarnya, aku baru je baca blog khatyjem
dia baru je pergi kuantan..so boleh katakan 60% aku tiru je itinerary dia..
hehehhee...
ini contoh blogger yang bagus...banyak input dia kasi
senang kerja saya..tq ye

ok..maka..moh la ke Kula Cakes
ikut je waze...yang ini betul..terus sampai ke depan pintu kedai
sebab aku dah baca dalam blog kathyjem tu..so tak laa perak dan terperanjat sangat
iye..kedainya sangat chomeiiiiii
ada dua meja dengan dua kerusi je kot dalam tu..
orang beratur sampai ke pintu dengan buat lingkaran ular
nasib baik juga laaa pantas kaunter dia
tak la rasa nak flip meja
aku order mango cheese dengan pavlova dan air pandan cooler
emmm betoi ka nama dia..belasah laa labu

kami duduk kat luar
ohsem hokey...cuaca pun ok masa tuuuu
makan laa kami dengan aman
anak pulak tetiba suka pavlova diaaa
aku rasa sikit..memang sedap
tak terlalu manis..just nice
air pandan pun sedap..nyumm..nyummm

hiasan dinding, mango cheesecake and pavlova


lawakan...hiasan dinding dia
basikal tu betul tau..bukan lukis
surrounding dia lawa
tapi gambo telah dihapuskan oleh anak bertuah sayaaaa


habis makan, ingat nak pergi Teluk Cempedak
separuh jalan, nampak dah jam nak masuk ke pantai
terus corner patah balik
kami terus pergi waterfront
nampak pulak Spongebob..anak aku dah tak keruan
layan kan aje laaaa

ni laa BOB yang dia menjerit-jerit nak
Sekali masuk RM8...ok masuk la nak
lompat la ko sampai bosan
lepas penat melompat pi playground pulak
lepas tu dia nak naik boat
haaa..yang ini mak tak setuju
buang duit jek..tak de mende
hahahhaha
dalam Rm20 kot sekepala
issshh..rasa tak de apa sepanjang sungai tu nak ditengok

dah penat
terus kami pergi dinner
kedai apa ntah..tapi sedap laa
sedap dari Ana Petai
dia dok kat simpang jalan nak ke tanjung lumpur tuu
ramai giler kot orang datang
nasib baik kami datang awal
udang ketak masak pedas

Ikan siakap 3 rasa

Ok....semua menu puas hati
harga pun ok..ada lagi sup sayur ngan lala goreng kot
Harga RM85

dah kenyang matapun mengantuk
maka mari lah pulang

No comments:

Post a Comment