Monday 23 January 2017

AJL Dulu dan Sekarang

Tahniah kepada Dayang atas kemenangan lagu Lelaki Teragung dalam AJL31. Dan juga pemenang-pemenang lain.

Aku memang kaki Muzik-Muzik dari dulu. Kalau dulu, bukan final je yang aku tengok. Yang mingguan pun aku layan. Tapi sejak usia semakin kertu ni serta genre muzik yang dah berubah ni, tak kuasa laa nak layan yang mingguan. Aku layan AJL je laaa. Tu pun ambil syarat je.

Seperti yang dijangka, banyak lagu yang aku tak tau pun. So tak boleh nak sing along..heheh. Memang jarang aku dengar radio la nie. Kalau naik kereta pun, tengok CD cerita ultraman je. Dengan penyanyi nya pun aku tak tau kewujudan mereka. Tapi rasanya, malam tadi pengacaranya kurang membebel. Kalau yang sebelum-sebelum nie..naik rimas tengok pengacaranya membebel ntah apa-apa. Sampaikan penyampaian hadiah pun drag sampai melebihi pukul 12 tengah malam. Bab itu aku beri pujian. Bagus, Tak bingit telinga aku.

Dari segi tema, persembahan dan muzik, aku rasa macam biasa-biasa je. Tiada yang wowww sebab ada AJL lain yang sangat wow. Melainkan iklan CJ WOW jek..kakakaah. Persembahan artis pun biasa-biasa juga. Paling bosan kumpulan Khalifa laaa dan ntah kenapa ramai yang undi dia. Memang rezeki mereka laaa. Yang pasti aku memang tak pernah mengundi laa rancangan cenggini. Ehhh pernah kot. Hahahahhaha. Masa zaman Faizal Tahir dalam One in a million. Pernah laa aku undi sekali dua. Muzik pula aku rasa macam tak berapa clear..ke TV rumah aku yang dah nak rosak. Terasa macam timbul tenggelam.

Oh yaa... pilihan peribadi aku malam tadi sebenarnya lagu Sufian - Terakhir tu. Baru aku kenal penyanyi dia. Lagu tu aku rasa sedap didengar malam tadi. Lagu Hafiz n Misha pun sedap. Nasib baik la menangkan. Lain.....Shila Amzah dan Alif pun ok juga laa.

Persembahan Man Bai, Ameng dan Ella memang best. Suara mereka masih maintain dan best laaa. Paling suka tengok Ella. Comel je pakai tudung dan fesyen baju kelambu dia tu. Ntah kenapa nampak kena je dengan dia. Saya sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Eh dah laa. Saja je nak membebel pepagi nie. Dah..jom buat kerja

No comments:

Post a Comment