Wednesday 11 June 2014

Cuti Sekolah Part 2

Assalam

Sambung citer cuti sekolah.

Aku biasa jadi ketua rombongan cik kiah untuk famili aku. Kali nie kakak aku teringin nak bawak anak dia pi melaka. Katanya nak pi museum, tempat bersejarah. Ok fine. Aku layankan aje laaa. Pertama sekali...kena cari hotel yang ada pool. Kasik depa mandi manda. Budak-budakkan...mesti wajib jumpa kolam.

Misi pencarian bermula...aku memang dah aim lama bayou lagoon nie...dari awal tahun plan nak bawak anak datang sini..ntah apa aku bizikan pun tak tau laaa..sampai ke sudah tak sampai. Korang kalau nak mai sini dan dapatkan harga yang berpatutan..sila click bnb.com. owner ok...abang kepada kawan aku. Cuma..kalau korang nak cari homestay..makan hati sikit..sebab dia mcm jadi hosting untuk homestay lain..serius lemau..so kalau nak cari homestay, pi cari sendiri dan contact owner terus. Senang..lagipun melaka belambak homestay...yang murah yang sederhana..yang mahal..sebut jek..tanya incik google...sekejap je dapat.

Sebab bajet ciput...semalam dok bayou lagoon..semalam lagi dok homestay area dekat tu jugak.

Kami bertolak pagi..dlm pukul 9. Pi umah kakak aku dulu...amik sebatalion kanak-kanak....6 orang aku hempuk dalam kete kebal aku..sib baik semua kurus. Jumpa kakak aku yang dari kampung kat R&R Dengkil..singgah makan dulu dan callo.
Sampai melaka around 11...haa..amik..dah paneh. Terus pi bandar hilir...budak2 dah sentap..dok tanya...bila nak mandi..bila nak mandi..issshhh..berjalan dulu..kaji sejarah lama...hahahha..pasrah je bebudak tuu..

Tempat pertama muzium.islam. aku pun tak pernah masuk. Dewasa RM2..kanak2 RM1. Jenuh aku jerit...haaa...baca..baca..jangan jeling je..kang maknik tanya..sapa tak leh jawap..dok bilik..jangan mandi...haraaaaam deme heran..melintas jek tengok gambo...baca pun idok..saabo je laaa...**akupun sama x baca..kwang..kwang...

Lepas tu pi naik a famosa..jalan2 kat menara jam dan makan cendol. Punya la terik...tuhan je tau..sib baik mak bawak topi hikmat dari bali dan kipas free sapa kasi ntah..lega aa skit..haaaa..lagi satu..gamaknye orang x start holiday lagi kot..agak terkawal melaka..selalu semak jek.

Dah penat letih semua..makan kat kedai kuih kampung tu...dulu sedap giler..berkali2 aku makan situ. Tapi harituuuuu...langsung x sedap. Semua kata tak sedap...emmm sesia je masuk jjcm kalau ko x menten resepi...ni la payahnye kedai macam ni..ce la ko kekalkan..kan sedap dan laku..tengok..aku dah boikoy.

Dah makan..terus check-in bayou...bebudak terus mengelupo nampak kolam..solat je terus nak turun...sukatik la kome...asalkan bahagiaaa. Aku pun syok mandi sebenonyaa...ada plak boboiboy..bertambah laa suka anak akuuu...

Ok. Layan gambo skit. Aku dah letih menaip..nanti aku sambung
Sekitar Bandar Hilir

Pokok apa ntah kat taman tuu

Dari atas museum

Dari atas museum jugak

Bayou Lagoon

Gelongsor peberet

Boboiboy ada pagi dan petang


Sekian. Tata

No comments:

Post a Comment