Monday 27 August 2018

OBike / Ofo dah pupus?

Di Mana Basikal OBike dan Ofo nie?

Bulan lepas, saya ingin kembalik aktif setelah bercuti lama dari aktiviti luar sempena puasa dan musim raya. Ehem..aktif laa sangat kan

Tak de laa..saja-saja laa nak naik basikal pusing putrajaya kembali. Nak joging pun belum ada mood lagi. Tapi yang betulnya, badan dah semakin berat. Maka moh laa kita ke Putrajaya.

Kami pun parking di tempat biasa, sebelah masjid besi aka Masjid Sultan Mizan. Ehhhh mana semua basikal nie. Kosong. Pusing lagi sebelah kanan masjid. Selalu sini penuh...wowwwww kosong semua. Ehhh ada 2 buah basikal. Jom try...Teeettttt.. Rosak.

Ok..Jom cari kat Belon plak. Oh noooo...semua kosong. Mana pergi semua basikal ni? dah kena angkut rasanya nie. Kami pun masih cuba-cuba laa mencari di Bangunan Pejabat. Memang dah tak de. Kalau ada pun sebuah dua..kompom rosak.

Sedihnyaaa...aku dah jangka perkara ni berlaku. Sebab aku perati, ramai yang salah guna basikal ni. Tu tak termasuk yang merosakkannya, letak merata. ada yang tertanggal seat, cabut rantai. Adoiii.. Bila laa rakyat Malaysia ni nak maju. Ada kemudahan, disalahgunakan pulak.  Aku sedih sebab aku dah tak dapat naik basikal pusing Putrajaya lagi. Dah laa aku takde basikal..nak beli macam rugi sebab bukan hari-hari pun guna. Setakat sebulan sekali dua, memang best laaa naik Obike dan ofo nie..murah jek.

Sekian bebelan dipagi hari ni. Kisah ni dah sebulan lebih yang lalu. Baru sempat nak membebel. Bukan di Putrajaya je..Di Cyberjaya pun dah takde basikal nie. Pasrah

No comments:

Post a Comment