Posts

Showing posts from August, 2017

Mendaki Penang Hill

Image
Aku ada kerja sikit di Penang. Memula memang tak de semangat nak pergi. Tapi lepas bergosipan dengan kawan aku yang berada di Penang, terus teruja. Mana tak nye, kami plan nak hiking kat Penang Hill. Kawan aku ni pun kaki hiking gak. Alamak...kaki kewwwwwww :P
Sebab aku dah lama nak mencuba Penang Hill ni. Alang-alang ada kerja dan ia start malam, afdhal sangat laa aku menjongket dulu. Selalu kalau ada kerja luar, aku pasti akan singgah pejabat dulu. Kali ni memang niat nak tak nak masuk pejabat. Ambil tiket pagi.
Sampai hotel, rehat sekejap sambil tunggu kawan aku datang. Dia tumpang solat dulu. Plan asal nak panjat awal laa..dalam pukul 2 gitu. Tapi disebabkan aku ajak lagi sorang kawan aku, dah dia tak sampai-sampai pulak. Tunggu je laa. Lepas tu kami mencekik maggie udang kat padang kota. Sebab kebuluran. Tak laa sedap sangat dan mahal. Pasrah.
Kawan aku sampai je..terus kami pecut ke Penang Hill. Sebenarnya hari ini macam suram-suram sikit. Renyai dan fogging. Kami start mendaki…