Tuesday 24 January 2017

Sepetang di Taman Tasik Cyberjaya

Aktiviti hujung minggu kami adalah pergi ke taman-taman yang berhampiran. Salah tempat yang menjadi pilihan adalah Taman Tasik Cyberjaya. Ini kerana ia dekat dengan rumah kami. Selain itu, tamannya besar dan sesuai untuk anak bujang kami. Selalunya, suami temankan dia main dan aku pergi fun walk keliling taman. Satu round taman tu dapat lah dalam 1km. Jadi la...kena la buat 2-3 round kalau rajin.

Hujung tahun 2016 kami pergi dan dapati semakin meriah. Adehhhh..Penuh dengan sewaan / jualan pelbagai barang. Contohnya: sewa kereta / basikal. Jualan pelbagai mainan kanak-kanak lagi. Kalau sebelum ini hanya jualan giant bubbles, ice cream dan air saja. Parah nie.. Semua jualan tu menarik minat kanak-kanak. Selepas ini, ibu bapa, kena bawa duit lebih sikit kalau datang sini. Mana lah tau tetiba anak kita mengamuk nak juga naik kereta yang RM10 / 20 minit, ada lah duit nak membayarnya..hehehe

Seperkara lagi, taman ini menjadi tumpuan ramai famili berkelah pada hujung minggu. Masalahnya, tong sampah yang disediakan adalah bersaiz standard. Tak mampu menampung sampah yang sebegitu banyak pada hujung minggu. Diharapkan pihak MPSP ataupun pihak yang berkenaan dapat menyediakan tong sampah yang lebih besar di sekitar taman. Ini diharapkan dapat mengelakkan sampah berlonggok-longgok di luar tong sampah yang menyebabkan suasana tidak menarik di sana ya.

Jom kita amalkan gaya hidup sihat!! Sekian.

Sekitar taman permainan

Masih ada ibu bapa yang kurang prihatin. Jangan buang sampah merata-rata ye

Cuaca elok pada petang ni. Semua pun nampak cantik

cantik kan

Well Maintain. Tapi kekadang lambat juga rumput tu dipotong

Pemandangan dari atas Menara Tinjau

Sapa tau nama pokok ni? Pertama kali tengok rupa cenggini

Berbunga di bawah. Atas nya berdaun 
Cantik sangat bunga dia nieee



No comments:

Post a Comment