Monday 9 May 2016

Scandinavia Trip 2016 - Part2

Hello Denmark!!!


Seperti yang dirancang, kami bangun awal pagi esoknya. Hari kedua di CPH
Kami makan siap-siap dibilik.
Tentulah Brahims...yang dibawa khas dari Malaysia
Siap dengan air nescafe
oh ye...mostly hotel di sini atau lebih tepat hotel yang kami duduk tiada kettle
so hanya guna air paip
kawan aku kata air paip kat sini boleh minum direct je
insyaallah tak sakit perut
aku apa lagi..bismillah terus minum
teringat jaman dulu-dulu
aku suka minum air paip bila balik sekolah masa panas terik tu
fuhhh nikmat je
tapi sekarang tak berani laa...air paip kat Malaysia ni dah tak sebaik dulu
asyik berwarna jek

ehhhh melalut plak
lepas siap breakfast, packing semua, kami keluar
ooh kami makan apa ye breakfast tu? semestinya Nasi Brahims
dan juga roti gardenia..sedap
ok sambung...
kami keluar dalam pukul 8 pagi rasanya
kosong..lengang...sunyi sepi
ehhh depa ni tak pi kerja ke
ehh chop...kelihatan 2-3 orang mamat dan minah hitam kat tepi jalan
cakap kuat-kuat
ooooooh depa ni la yang bising malam tadi
emmm bersembang cakap kuat-kuat
rasanya depa ni cari pelanggan ke apa ke..
tu yang bising ...aku syak laaa

Kami bakal menapak dalam 7km kot
nak mencari mermaid tuuu
Little Mermaid Statue kat Copenhagen Harbour
Semalam masa naik canal tour tu..nampak dah..tapi melintas je laaa
emmm memula tu bising gak...kenapa laa susah-susah menapak hanya sekadar nak tengok patung mermaid tuuu...tapi layan kan je laaa

Ya Allah, 
Semakin kami menapak semakin seronok
cantik sangat pemandangan pagi di CPH
dah la bersih (kecuali ada sedikit tanda botol2 pecah...mabuk kot depa malam tadi)
lengang...sunyi...kereta ada sebijik dua je lalu
sesekali kami jumpa orang berjoging, cycling, jalan-jalan
bandar dia tersusun rapi
takde terlalu tinggi..sekata jek
aku dah mula jatuh cinta nieee

Bila dah sampai satu area ni..
taman dia laa..cuma tak tau nama apa
kalau ikut dalam hp aku ni...Osterport katanyaa..
subhanallah...lagi cantik
bersih sangat
kami dok laa pulun bergambar sana sini

Jom layan gambar dulu ye 


Ni area hotel kami. Nampak lengang kan...masa ni dalam pukul 8 pagi kot

Tak tahu apa maksud dia..saja je aku amik gambo..huhuhu

teksi mereka semua kereta mewah

Kosong dan lengang sepanjang jalan

Ada la nampak orang sirang dua..ke kawan aku sebenonye tuuu..hahahha

Hello bird. Awak sorang je ke

Muzium rasanya ni. Pasti belum buka sebab masih awal pagi

Motif aku amik gambar ni???

Ambil gambar tapi tak faham apa dia tulis

itu aku!

Subhanallah...Cantik sangat!

Dah dekat harbour...Syok ada matahari tapi sejuknyaaaa..hanya tuhan yang tahu

Comel kan tempat parking basikal ni

Lagi sekitar taman

Ni area mermaid tu tapi di mana mermaidnyaaa???

ok aku citer sikit laa pasal mermaid ni
tak de apa laa yang menarik gambo mermaid tu
korang semua boleh google jek
aku pun tak baca sejarahnya kenapa mermaid ni glamer sangat
nasib baik sangat laa sekitar taman ni sangat cantik
kira tak menyesal jalan jauh
kalau setakat nak tengok mermaid je..memang kesal laa rasanye..hehe

bangunan apa ntah

Aku lagi!!
suka sangat taman dia
ini pun suka sangat


church

church dari sudut lain

Sapa ni? sila gugel sejarah dia..saya tolong snap jek..heheh

Hello Abam Guard!!!

Ni Kawasan istana. Tu Guard tu tengah berbaris

Masa kami melintas kawasan istana ni, memang ada pertukaran guard dia
Tapi entah kenapa aku kurang teruja menda cenggini.
Ada la aku rekod
Pastu aku pun bergambo la dengan guard tu
Masa kawan aku bergambo tu..dia kena sound ngan guard tu jangan rapat sangat
kakakakkakakah
sakit perut aku gelak
tu la..dah pesan jangan menggedix ngan guard tu
dia pun rimas lama tak bergerak dari tempat dia tu.

Masa on the way balik tu
rasanya dah dekat pukul 11
tapi masih tak nampak orang ramai ke apa
isshhh tak kerja ke orang CPH ni
ke time kerja depa tak sama ngan orang lain
ataupun bukan tempat perumahan rakyat dia
sangat-sangat mushkil
emmmmmmm


Sampai je hotel
kemas sikit-sikit dan terus check-out
kami nak ke CHP Airport semula.
dah tau cara nak beli tiket dan jalan nak ke Station Central
kita senang laaa
cuma tak senang satu jek..nak pikul kotak makanan tuu
hahahh pasrah laaaa
tu pun nasib baik laa kotak tu muat dalam beg merah kawan aku tu
kalau dak..lagi susah nak pikul

sengsara weh..beg depan belakang...tangan pun ada jugekkk


oooh harga tiket dari Station Central ke Airport hanya 36.00DKK (dalam RM22 heng laa gitu)
banyak mesin dia kat dalam Station Central tu
swipe je..kalau ada duit krone boleh juga guna

Ok, ada kejadian agak trajis semasa nak ke airport tu
Kawan aku dah siap tengok ke screen nak pegi track mana..
kami seperti biasa follow je laa
pastu naik train
tetiba...rasa lain macam
kenapa pemandangan tak sama dengan masa datang.
makin lama makin pelik.
pastu kawan aku pi tanya orang kat situ...
sah..kami salah train..uwaaaaaaa
kami terus je melompat keluar bila train tu berhenti
dah laa masa tu masa makin singkat nak ke aiport
rasanya lagi sejam - sejam setengah for the next flight
adoiii sakitnya perut aku
station yang kami berhentu tu plak, penuh tangga
adeeh..nak memikul beg makanan lagi...kusut kusut
bila dah confident and tanya-tanya orang, tunggu laa next train
rasa lama giler kot baru train tu sampai
hahahah sebenonya dah tak sedap hati....seminit pun rasa sejam
ya allah..alhamdulillah laa sampai jugak kami ke airport..
jalan laju-laju sebab belum check in
kami naik flight WOW AIR
ini lah satu-satunya yang tak boleh buat web check in.
jeng..jeng...jeng...bersambung
kami nak ke mana lepas ni??? tunggggguuuu


Post terdahulu:

  1. Introduction
  2. Persiapan
  3. Part 1










No comments:

Post a Comment