Posts

Showing posts from March, 2016

Muzium Alam Semula Jadi di Putrajaya

Image
Sebenarnya di Putrajaya ni banyak tempat nak dilawat. Selain dengan taman-tamannya yang memang popular, dicadangkan anda semua pergi ke Muzium Alam Semulajadi Terletak di Precint Diplomatik
Kami dah pernah sampai sini dulu masa tu free lagi..heheh sekarang kene bayar RM2 untuk dewasa. kanak-kanak bawah 12 tahun percuma ok...mampu bayar anggapkan itu kos penyelenggaraan. tak kan semua nak free kan.



Jom tengok apa yang ada Disebabkan malas hendak menaip..sila layan mata je ye











Sekian.
Ni cadangan tempat lawatan di putrajaya kalau korang dah tak tau nak kemana.

Boboiboy The Movie

Salam Semua


Saya tidak pasti bila iklan pasal Boboiboy ni bermula di tv
tapi natijahnya...saya terpaksa dengar ajakan anak teruna setiap hari
bukan sekali sehari ye...20juta kali kot
tekanan sungguh rasanya
'ummi..nak tengok boboiboy the movie..nak tangok'
ni la dialog dia setiap kali dia teringat atau nampak iklan di tv
tapi nasib baik juga dia mendengar kata
kekadang saya gunakan sebagai umpan kalau dia malas mandi pagi
ataupun umpan bila buat perangai
kekadang..umpan tak mengena..terpaksa pasrah

akhirnya...
hari yang ditunggu tiba
sebab dah berjanji..kena la tunaikan
saya book online
marilah sokong filem tempatan
memang dia taksub
tengok tak bergerak pun
kekadang kalau cerita bosan atau tak kena dengan jiwa dia..dia akan merayau turun naik dalam panggung
ni elok je duduknya
kita usik-usik dia pun dia buat bolayan jek
daaaan...dia tengok sampai abis dan terang lampu panggung
syabas bete..tak rugi duit ummi..sebab awak tengok dari mula sampai habis

emmm ok rating pula
pada pe…