Monday 5 October 2015

Book Review: Ulu Yam di Liverpool 2 by Nazali Noor

Assalam

Disebabkan teruja dengan buku UYDL, saya pun bawak balik buku UYDL2 balik umah masa wiken lepas. Niatnya nak baca la kan.
Alhamdulillah, bila niat baik dicampur pulak dengan buku yang OK, maka urusan pembacaan menjadi lancar..hehehhe.. poyo

Serius.
Last weekend kan jerebu.
Saya jadi lemau dan malas.
Maka memerap je di rumah.
Bukak buku..best plak tu
Terus sukar nak letak.
Kira wajib abiskan dengan kadar segera.


cover UYDL2

Review:
Buku UYDL2 ni super duper best dari yang UYDL
Sebab buku satu, banyak yang happy-happy..mungkin nampak agak normal dan biasa-biasa
dalam buku dua ni, saya macam tak percaya
sampai ke tahap itu dugaan yang ditempuhi oleh En Naz sekeluarga
saya boleh terima jika diuji dengan masalah kewangan, kesukaran sana sini
tetapi, bila difitnah, ditikam dari belakang oleh orang yang dikenali
agak menyentap jiwa
sakitnya tuh disini tauuuuuu
barulah saya nampak sisi lain dugaan di rantau ini
kebanyakan yang saya baca, yang saya dengar..semuanya indah-indah belaka
kiranya, cerita En Naz ini memang agak telus dan luar biasa sikit
alhamdulillah...mereka boleh hadapi dengan tenang dan terus melangkah ke depan.

walaupun tidak mengenali beliau, saya dapati beliau sangat bertuah kerana mempunyai isteri yang sangat cekal
dikurniakan anak-anak yang memahami walaupun mereka masih kecil
amazing giler rasanya
**tetiba rasa nak pi liverpool dok homestay depa dan kenal in-person..hehe (AMINNNN)

dalam buku ini ada banyak part yang saya suka
salah satunya kita kena percaya dan yakin apa yang kita mahu dalam hidup ini
walaupun ia kelihatan sukar dan menongkah arus, kena tekad dan teruskan
sebab kita yang tahu apa yang kita nak
orang luar hanya tahu kondem dan lihat kita gagal aje

isshh tetiba nak ulas pun tak reti...
korang baca la ye...
banyak cerita-cerita yang menyentuh hati dan pengajaran yang boleh kita ambil
kalau aku rajin..nanti aku update review ni.

maka dengan ini, saya bagi 4.5BINTANG!!!!
korang kena beli tau dan baca.
nak pinjam aku punya pun boleh..hehehe

No comments:

Post a Comment