Monday 21 September 2015

Kemaruk Holiday - Roadtrip ke Penang Part 3 - Moh balik ke alam nyata

Kami masih semangat bangun awal
Nasib baik ahli rombongan tak de yang terlajak tido
Breakfast masih sama seperti semalam
roti wholemeal dan kopi/teh
sila bersyukur...jadi la buat lapik perut

harinie target utama adalah street art dan museum 3D tuuuu
masih menapak ke chowrasta untuk naik HOHO
semalam kan naik start pukul 9 lebih
so...masa tu baru pukul 9
sempat laaa
masa ni kami dah siap-siap check out
beg semua campak dalam kete

cuaca hari ni agak panas
sebenarnya panas...hahahaha
naik je bas dah x kuasa nk naik atas
duduk bawah je..semalam dah jemu naik kat atas je

turun kat padang kota..menapak skit
dah jumpa museum nya
dia ada dua tauuu
satu Penang Trick Art Museum dan Interactive Museum
dua-dua kami masuk
dan dua-dua kene bayo RM15 adult and kekanak RM10
sentap mak..sebab anak aku kecik laaaa..still nak charge
pasrah

fuhh...penat tau rupanya nak bergambo dalam museum ni
kene pandai dan betul gayanya baru menjadi
kena baring, menerap, melompat, mengangaaa..macam-macam
sebenarnya ruangnya agak sempit sebab dia bangunan dua tingkat
nasib baik laa off season
kalau peak season..memang menangis laaaa

ni skit gambo dalam museum tuuu
malas aku nak tempek semua, buat syarat je nie









Sebenarnya banyak sangat gambo
letih tauuuuu

dah selesai dua museum
nak mencari kedai makan
masa ni panas giler weh
macam dah tak nampak jalan
lastnye pi Restoren Kassim Mustafa kat Jalan Chulia
ok..kedai ni tak sedap
dan langsung tak mesra alam
aku kenyang makan apa ntah..so order pasemboq
biasa-biasa jek
laki aku masih setia dengan nasi kandaq
dia kata tak sedap
dan harganya memang murah laa compare ngan 2 kedai sebelum ini

dah kenyang makan..mata mula kuyu
dengan panasnya kat luar tuu
semua dah start malas
dok fikir nak ke mana lepas  ni
nak cari street art ke balik
last-last semua kata balik laa
dah tak sanggup menapak dengan panas teriknya nie

memang sedap kalau naik moto atau beskal
sewa murah je pun
tapi kawan aku x pandai naik moto
menapak laa kami balik hotel dan amik kereta terus calooooo
balik key - ell
saja gedik ikut jambatan kedua..rasa jauh bebeno
rasanya tak sempat abis jambatan aku dah tamat
heheh

kesimpulannya..konon nak cari street art..tak tercapai
pi dua museum tu pun dah nak loya tengok
lain kali laa datang
on the way balik tu...aku tido
ujan rasanya..laki aku drive
singgah kat R&R Tapah untuk makan dan solat
sampai Subang pukul 8 rasanya.
terus balik umah
alhamdulillah...

total duit hangus untuk aku satu famili = RM600
tak tau nak kata murah ke mahal..tapi boleh jek
siap cakap ngan laki aku..kene repeat lagi
sebab cendul tepi jalan tak makan lagi
street art tak jumpa lagi
tengok laaa bila ada rezeki

ok. wattammat
sekian.

No comments:

Post a Comment