Monday 3 August 2015

Selamat hari raya 2015

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Dah lebih dua minggu syawal berlalu
Korang dah abis beraya ke belum
Atau memang confirm penuh sebulan beraya
Dah start ganti puasa? Puasa 6 dah start ke?

Tahun ni special sikit
Sebab saya beraya dua tempat sekali
Ehhhh sebelum ni pun dua tempat jugak
Cuma ...lain laa sikit..hehehhe
Dah mula cakap macam tak betul je

Tahun ni raya kat perak dulu.
Selalu kalau turn perak..perak saja
Kalau turn sarawak..kami akan balik perak lepas tu. Saja nak lawat mak
Ehhhh....saya bukan queen ctrl ye
Kebetulan perak kan dekat jek
mak saya pun tinggal sorang

ni citer kat airport
masa naik flight..kami risau sebab last year dia punya teruja naik katobang
sampai tak leh dok diam
nak merayap je
kali nie..dia macam teruja
sampai je epot..dia dah x mo singgah makan segala bagai
terpaksa chk-in awai dok kat tempat boarding tu
dia dah nampak katobang tu..tenang la jiwa dia
masuk je katobang...masa tu dia leka lagi ngan henpon dia
nampak je tv..terus dia suh on
dapat pulak headset..lagi la dia suka
aku bukakkan kartun...spongebob
fuuuuh..lega habaqhang
sampai tiba ke sana dia baik and polite
tenang jiwa aku...huhuhuu

cuma...masa balik tuuuu
spongebob dah tak de
aku bukak citer HOME ke apa tajuknyaa
aku tengok pun x selera
dia diam tengok dalam 30 min jek
pastu dah mula x dok diam
dok mintak spongebob..mana mak nak korek nak oooooii

masa kat lawas
anak aku dah pandai sikit2 diaperless
hahahahha
dia ikut cousin-cousin dia
tapi ada masa terbabas jugak
sebab leka tengok tv ataupun aku x de berhampiran dia
dia ni jenis ikut mood
kekadang mau berkabo..kekadang senyap jek
tak pe...take time

selain dah diaperless
dia jugak bergaduh je ..hahah biasa la bebudak..naik stress mak dia
tapi seminggu je bergaduh
minggu kedua tu..cousin dia semua dah balik..
tinggal dia sorang
mula la dok seru nama sorang-sorang
kesian plak aku tengok
dah x de kawan

apa lagi eh
oooooo masalah air di sana dah ada peningkatan
setiap hari ada air
alhamdulillah
cuma masa minggu pertama tu...ada masa-masa air tutup
macam pukul 9am - 3pm air takde..lepas tu ada balik
ok laa..dari putus teruskan
kata husband..depa dah bukak pengepam ke apa ke bende nyaaa
itu laa sepatutnyaaa
lagi pun kerajaan janji masalah air di borneo akan settle kan
janji PRU tuuuuu..kena pastikan ia dilaksana
kalau tak..jangan sokong lagi..hhahahaha

Hari ni start masuk keje
ingatkan macam nak malas-malas
tapi keje belambak...
emm bukan la keje apa sangat
sebab document apa semua dah settle sebelum cuti
keje check emel...tengok mana yang penting kene reply ke apa ke
itu je dah abis setengah hari

posa 6 pun saya baru masuk hari ke-3
niat nak abiskan minggu ni semua..insyaallah

ok laaa...gambar raya macam x de jek
hahahha...sebenonya malas nak tempek
saya pun nak berehat sat
daaaaaa

No comments:

Post a Comment