Koleksi Menu Berbuka Puasa

Ramadan Kareeem

Amboi
Semua orang tayang menu berbuka puasa
yang makan buffet tu lagi laaaa...harus katanya

Hari ni dah 19 Ramadan
Alhamdulillah...baru sekali berbuka kat luar
dan 2 kali berbuka di kampung
selainnya...saya masak
iyee...saya masak sendiri
dan baru sekali pi bazar ramadan..semalam

Alaah
Aku masak simple2 jek
kurang sejam semua dah siap

meh tengok apa aku masak
tapi korang tahan je mata tuuu
bukan..bukan sebab korang pasti terliur
sebab korang mesti sakit mata
hahahahha
aku jenis suka pakai pinggan free
makanyaaa...corak pinggan campo-campo
ateee...x reti aku nak buang pinggan
halal la yeee


sambal udang dan terung goreng kicap

asam pedas, sotong bakar, tu belen kari kemarin pun ada ..hehh

Ikan merah 3 sweet sour, ikan terubuk goreng, ulam kobis ngan sambal belacan

Sup tulang, ikan goreng dan sayo goreng, budu

Daging dendeng, udang tepong, ulam dan budu

Kari bawal dan daging masak kicap

Kari tulang, sayo, ikan goreng dan budu
Simple je kan
aku bukan reti sangat masak
tapi lepas laa untuk laki aku makan

korang perasan tak ada je budu
laki mak..tetiba jadi peminat budu
dulu kemain geli.. la ni..hari2 mau..
mak layan kan jek
best apa..sebab tak payah nak menumbuk cili
potong2..siap
sekelip mata jek...i likeeeee

Sekian
hari ni nak masak sambal sotong je laaa

Popular posts from this blog

Casa Titik, Cherating

Menawan Gunung Angsi, Ulu Bendul Negeri Sembilan

MyMakan dan MeatBall & Co di Ayer@8