Koleksi Dessert

hahahhaa
mak hover...
lepas koleksi menu berbuka puasa
dengan poyonyaa...ada pulak koleksi dessert..
koleksi kata kaaaauuuuuu
kau mampu??? 
mesti cepwan muntah hijo kalau dia baca nieee


aku ni suka sebenonya masak-masak pencuci molot ni
sebab aku suka mende manis2..simple2
maka..lihat la doniaaaaa apa yang kumasak

Bubur Kacang dalam peroyok..hehhee
Bubur ni sedap *okmatiklaapujidirisendiri
Serius sedap..lemak manis secukup rasa
Mak makan sorang jek
Laki mak tak gemo

Tepung Pelita Tak Jadiiiiii
Ok
Ni cerita sadisss
Kat fb byk orang share menu tepung pelita
tengok macam senang giler
maka..gigih la aku memasak
tapi kenapa ko nye tepung pelita pelik????
uwaaaaaaaaaaaaaaaa
ok. pertama. Aku ingatkan ada pewarna hijau
rupanya tak de..yang ada cuma perisa pandan
pi keluar umah..kot jiran ada pandan...yilek pulakkkk
maka..gigih laa masak jugak sebab semua bahan dah ready

sekali...
bahan dia tu..macam nak buat kenduri
boleh jamu 10 orang kot
ok..tak pe lagi
bila telan...langsung tak sedap
paling berdosa adalah perisa pandan tuu
cap nona...rasa ubat ko..bukan pandan
dengggggg!!!!!!!!!
mak tertekan
serius tak mampu nak makan
aku banned perisa pandan nona
akhirnya 2 bekas besar tepung pelita menyembah tong sampah
maafkan dakuuuuu
eh..nona..nona...jgn marah..perisa pandan je saya banned...tepung nona tetap terbaek okeh.

Ciskut Sedap
Ok cheese biskut ni sedap
simple sangat buatnya
aku buat selang seli nestum dan milo
laki mak pun suka..mak hepi

Sago Gula Melaka
Ni paling kacang dan sedap
nampak..mak dah ada pewarna hijauuuu
hehehhehe...baru la cantik ghittew
sago tu je leceh nak kacau nak tapis
yang lain..pejam mata jek

Sekian
Selamat Menjamu Selera

Popular posts from this blog

Casa Titik, Cherating

Menawan Gunung Angsi, Ulu Bendul Negeri Sembilan

MyMakan dan MeatBall & Co di Ayer@8