Tuesday 30 June 2015

Casa Titik, Cherating

Ok
Mari kita cerita pasal di mana saya menginap di Cherating

Macam yang aku cerita sebelum ni
itinerary ke kuantan ni, aku tiru sejibik je Khatyjem punya blog
termasuk laa resort ni.

Memang laa aku kemaruk dengan cerita Teman Lelaki Upahan tu
tapi tak de la sampai aku minat sangat ngan resort ni
aku minat kat EL je..huhuhuhuhu
disebabkan aku pening tak tau nak stay mana dicampur perasaan malas nak menggoogle
memula aku emel..tanya ada bilik kosong ke tak
dalam sejam ke dua jam, tak de response..mak dah saspen
terus aku call Casa Titik ni..adoii
perasss..dia kata fully booked
adoi..macam mana nie..macam terpaksa google jugak ni
tetiba..ting...emel masuk
kata ada kosong tapi family room
errkkk..ok mak sentap
kalau standard rege dalam 170++. Bila family room kene 280++
banyak tu beza
aku dah la 3 beranak jek
emmmm
disebabkan mak mood anibeseri plus jarang holiday
pasrah je laaa
kang lambat pikir, orang lain ambil, satu hal nak menggagau mencari bilik kosong

semasa baru tiba tu..ehhhh
macam biasa je (dari luar) tapi memang standard private villa laa
dia je kan..xde bangunan lain
masuk dalam..ok..unik tapi tak de la mengelejat kerana taksub
mak boleh layan

mari kita tengok kawasan keliling.

Bilik dia simple jek..katil queen dua bijik..side table..tv and dressing table

toilet...i likeee sesangat lantai dia

vespa..rasanya untuk disewa..takpe laa..kasi orang lain je sewa

waktu siang 

waktu malam..terbayang EL ngan KL lepak luar...hikhikhik

Pagar untuk pergi ke pantai

tadaaa... suka sangat pantai dia..bersih, pasir halus, landai...terbaek

sebelum sampai pantai kena lalu kandang kuda dulu..busyukkkkk

kuda melepak dalam kandang
rumah kuda...
area kolam renang



kolam renang dari tingkat atas resort..ada 3 seksyen. puas hati. tak terlalu besar dan tak la kecil. 

Ruang makan..ni baru lepas kemas..semua kerusi naik atas

suka konsep dia..rasa macam duduk rumah sendiri

Ok tak?
ok la kan..simple tapi sangat sesuai untuk yang bawak anak macam aku
aku boleh lepak baca buku sambil dia pi berenang
*baca buku tu tipuuuu
ada jakuzi tauuuu

cumaa..cumaaaa
yang kureng sikit adalah...kat parking tu dia tabur batu
lebih elok kalau dia tar ataupun letak batu comei-comei
sebabnya...jadi habuk batu tu masuk ke dalam resort..
nampak tapak kaki putih area lobby tuuu
tu je laa
yang lain ok..

kesimpulannya..anak aku sukaaaa sangat
puas dia mandi laut yang landai tuu
berani dia pi ketengah jauh-jauh
mandi kat pool sampai tak mo naik
kecut dia dalam tuuuu

kan best kalau aku ada tanah kat cherating
boleh tiru idea macam ni..hehhehehe
sebelah resort ni..ada rumah yang kecik skit
aku tanya pekerja-pekerja kat situ kata..tu rumah owner
owwwwhhhhh man...I is jeles
aku syak mesti rumah hinggap dia

ok laa...sekian laa percutian kami ke pahang
isnin tu kami balik KL...disebabkan lambat check out..bertembung orang balik kerja
sudah..mengadap jam teruk di Tol Gombak
dengan ujan lebatnya..kata ada banjir kilat
kami sampai rumah dah malam da...lupa pukul berapa..
esok nya keje...emmmmmmmmmmm...letih

wa-tammat

2 comments:

  1. Thanks atas blog you yg menarik, saya baru nak pergi 14/11 ni, sblm ni xpernah tau kewujudan casa titik ni pon, tqvm, 😁

    ReplyDelete