#PrayForMH17 #PrayForGaza

Assalamaulaikum


Pic Source: Iradaarts

"Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu." 
(At-Taghaabun:1)


"..Maka apabila manusia disentuh oleh sesuatu bahaya, ia segera berdoa kepada Kami; kemudian apabila Kami memberikannya sesuatu nikmat (sebagai kurnia) dari Kami, berkatalah ia (dengan sombongnya): "Aku diberikan nikmat ini hanyalah disebabkan pengetahuan dan kepandaian yang ada padaku". (Tidaklah benar apa yang dikatakannya itu) bahkan pemberian nikmat yang tersebut adalah ujian (adakah ia bersyukur atau sebaliknya), akan tetapi kebanyakan mereka tidak mengetahui (hakikat itu)." 
(Az-Zumar:49)

"..Wahai sekalian orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan (untuk menghadapi susah payah dalam menyempurnakan sesuatu perintah Tuhan) dengan bersabar dan dengan (mengerjakan) sembahyang; kerana sesungguhnya Allah menyertai (menolong) orang-orang yang sabar." 
(Al- Baqarah:153)

“Dan sungguh Kami benar-benar akan menguji kamu dengan sedikit rasa takut, kelaparan, dan kekurangan harta, hilangnya jiwa, dan sedikitnya buah-buahan"
(Surah al-Baqarah : 155)


"..Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, dan Dia lah yang mempunyai Arasy yang besar". 
(At-Taubah:129)


"Dengan nama ALLAH yang pengasih dan penyayang.
Segala puji bagi ALLAH seru sekalian alam. Ya ALLAH anugerahkanlah kesejahteraan atas penghulu kami NABI MUHAMMAD dan atas keluarganya dan sahabatnya sekalian.
Ya ALLAH kami pohonkan kepada-MU kemaafan dan afiat dan kesejahteraan selama-lamanya, dalam agama, dunia dan akhirat.
Ya ALLAH elokkan kesudahan kami pada semua perkara, dan jauhkanlah kami dari kehinaan dunia dan siksaan akhirat.
Ya ALLAH kami bermohon kepada-MU segala apa yang baik samada (datangnya) lambat atau cepat, yang kami ketahui dan yang tidak kami ketahui. Dan kami berlindung kepada-MU dari segala apa yang berbahaya samada (datangnya) lambat atau cepat, yang kami ketahui atau yang tidak kami ketahui.
Ya tuhan kami kurniakanlah kepada kami di dunia kebajikan dan di akhirat juga kebajikan, dan jauhkanlah kami dari siksa neraka.
Dan ALLAH sejahterakan junjungan kami NABI MUHAMMAD dan sejahtera ayat keluarganya dan sahabat-sahabatnya."
Amin...amin..ya rabbal alamin...
**doa masa akhir tarawih.

Popular posts from this blog

Casa Titik, Cherating

Menawan Gunung Angsi, Ulu Bendul Negeri Sembilan

Pusat Penghayatan Alam (NIC) - Wetland Putrajaya