Langkawi

Assalam

Lama giler kot aku dah tak sampai langkawi.
Last pegi rasanya tahun 2004. Dah sepuluh tahun.
Tapi kali ini pegi sebab kerja. Tak dapat la menikmati pulau langkawi sungguh-sungguh.

Kami menginap di World Resort. Dulu Awana Porto Malai.
Dulu rasanya cuuun sgt..sekarang rasa biasa-biasa jek.
Dulu teringiiiiin sangat nak stay situ..bila dah dapat ...macam tak ada perasaan jek..
emmmmmm..ini faktor penuaan ke apa..hehe

Tapi serius...bilik dia biasa-biasa jek. Bau bilik pun ala-ala kepam.
Makanan so-so aje..
Sebab tu aku lebih suka dok kat hotel baru..semua serba baru..
Lagi satu yang aku perasan..kalau hotel-hotel lama ni..sure tak de wifi free
Kalau hotel baru...kompom ada..hehe
Pandangan dari balkoni..selepas ujan.

Tengok ikan..heheh


Jumpa stor kotak ni masa jalan-jalan. Sederet entrance. Korang tak mo kemaskan ke

Macam lemari kat umah..tak fefeling hotel.

Ada satu slot petang tu..urusetia bawak pi shopping
Ok. Yang ni aku suka
*kompom faktor penuaan..hehhehe
Memula singgah kat tempat gamat. Memula tak mau beli apa-apa..Tapi sebab masa turun tak baca bismillah gamaknya..boleh plak aku terbeli ntah apa-apa...abis RM20.
Kawah masak gamat

Lepas tu singgah kat tempat batik plak. OK. aku rembat kain sembahyang. Aku memang nak. RM12 selai. Tak tau murah ke mahal. Sebab memang nak.
Terus ke RAM. Ok ni 1st time dengo. Dia banyak jual kain-kain lace, lapik meja. Pinggan mangkuk pun ada. Aku beli sarung kusyen, RM5 selai. Beli laa sikit untuk mak aku.

Lepas RAM, pergi Idaman Suri. Ini tempat paliiiiiing boring. Aku dok baca ramai yang meroyan pi sini. Aku siap tercengang...ini ke Idaman Suri tu..pusing sekali terus naik bas. Serius mati napsu.
Untuk pengetahuan korang. Setiap tempat dia kasi 30 minit jek. Memang kena cari, pilih, capai dan bayar.
Tak sempat nak compare2..belek2 lelama..asal berkenan je terus capai.
Last destination, HIG. Aku siap berdoa harap-harap best laa.
Bila masuk je...wowwww..besonyaaaa
kali ni dia bagi 45 minit jek. Terus aku menyerang masuk. Tak pandang kiri kanan.
Matlamat utama....beg sorong..pilih-pilih dan tetapkan dalam hati.
Lepas tu terus pi seksyen cekelat.
Main kaut-kaut je mana yang fav.
Kesian kedberi...tak de orang nak amik dia. Walaupun JAKIM dah kata halal.
Lepas pilih mana yang patut..terus pi tempat periuk..target nak beli tefal untuk masak telur.
Lepas jeling kiri-kanan..aku kaut made in china...murah separuh harga. Siap ngan sudip.
Jadi laa...nak goreng telur je pun kaaan.

Fuhhhhh...fast n furios...semua yang dihajati..aku dapat beli. Tu pun tak jeling corelle pyrex segala bagai.
Memang tak sempat la jawapnya.
Terima kasih urusetia yang bawak pi shopping. Nak harapkan sewa kete..memang idok laa..
sebab bukannye ada niat besar nak soping tu.. Mende yang aku nak beli ni sebab dah alang-alang sampai
Tak beli pun aku tak kesah lagi..
hehehe

Babai langkawi..engkau dah tak seteruja dulu..
mungkin kena datang sebagai pelancong kot..huhuhu
byee.....*harap misteri MH370 cepatlah terungkai

Tata

Popular posts from this blog

Casa Titik, Cherating

Menawan Gunung Angsi, Ulu Bendul Negeri Sembilan

Pusat Penghayatan Alam (NIC) - Wetland Putrajaya