Monday 21 July 2014

jauh perjalanan luas pengalaman

Assalam

Ok saya dah start bercuti uolls...uolls masih keje ke? Bestnyaaaa cuti..baring2..tido2....

Kali nie turn balik kampung enchek suami. Tiap kali balik..harus laaa ada drama kan. Mula dengan sampai airport lambat...queue panjang. Dia tengok ada baby..dia suh pindah tempat lain..pendek tapi tak bergerak gerak...sentap dah niee...nak drop bag je pun..adoiiyai..disebabkan agak lemauuu..aku selamba pi terjah kaunter sebelah cakap aku dah lambat..sib baik MAS prihatin. Alhamdulillah dia kasi. Tu beza MAS ngan yang lain. Kalau yang lagi satu tuuu..mau dah hai hai bai bai. Tapi aku admit laaa memang aku dah lambat tapi still lebih dari sejam. Tak sangka ramai orang pagi pagi tuuu..

Ok. Settle semua..terus masuk. Fuhhh lega. Naik flight dengan ada budak kecik memang mencabar. Dengan dia takmau duduknya..tak mau pakai belt..nak jalan sana sini. Sib baik cabin crew x marah aku..aku cuba pegang dia..melalak..masa tu laa...rasa lama bebeno nk hilang signal belt tu.. hehe

Suka sangat tengok awan
Lepas kasi anak makan je..tetiba dia nk landing kat bawah

Baring kat lantai...ko mampu

Ini bukan sebarangan landing...ada makna nie...dia yayak..selalu kat rumah dia nyorok bawah kerusi la..balik pintu..dalam katobang x tau nak kemana...sib baik laa mau dia pi toilet dengan baiknya..kalau kat rumah berperang nak basuh yayak.

Macam beruduuu..uolls nampak tak. I dah sampai borneo ni
 Sampai miri agak awai dari jadual. Next flight dah la pkl 2++. jenuh laa menunggu. Dengan posa nya..tak tau nak buat apa...nganga je laaa pandang kiri kanan.

Cukup masa kita naik focker. Dah 2 tahun tak balik..tetiba tengok focker macam dah baru... iyee..memang baru. Ada aircond..dulu kipas bulat kecil tu..kemain panas. Nampak kipas kat bawah tu..kemain kuat dia berputar. Naik bergegar telinga aku..sebab aku dok bebetoi sebelah kipas ni.

Kipas focker tepi telinger..eh sedap pantun 2 kerat ni

Kampungkuuu dari kejauhan

Sapa tak kenal focker..ni la rupanyaaaa. Muat 18 orang kot

Abang pilot depan mata. Semua dah digital uollss.

Pungpang..pungpang..pukul 4 lebih sampai kampung. Adooiyai..start pkl 4.30 am sampai 4.30 pm. Memang lunyai rasa badan.

Malam tu ada tahlil kat umah arwah nenek.. lewat jugak balik umah....akhirnyaaa..ntah pukul berapa aku tido .letih giler rasanya. Nasib baik anak tak meragam tempat baru.elok je tengok dia main. Legaaaa.

Sekian   trip perjalanan balik ke kampung. 2 minggu betapa di sini. Inteenet pun slow. Bertabah je laaa

Babai

#prayformh17
#prayformh370
#prayforgaza

No comments:

Post a Comment