Cuti Sekolah

Assalam.

Kemana korang berjalan masa cuti sekolah ni? Paris...london...hongkong..cc1m???
Cc1m tu..cuti cuti 1Malaysia laa..hhehe

Macam trend kan sekarang nie...asal cuti sekolah jek..semua tempat perlancongan penuh sesak. Yang mampu skit akan bawak anak2 jauh skit laaa..ke luar negara. Tak pun bawak dalam negara jek. Sama je dalam ke luar negara..semua banyak pakai uwang. Lepas tu...penuh kat semua media social gambo korang selfie kat tempat yang korang pi tu kan....hehehe

Teringat zaman dulu..mana kita tau berjalan2 ni..cuti sekolah maknanya..takyah pi sekolah..buku semua campak..dan yang paling penting boleh main dari pagi sampai ke petang..fuh...heaven giler... masa tu makpak kita mana ada duit nak bawak berjalan pun. Aku ingat lagi..kalau dapat pi kolumpo (key ell) punya laaa suka. Tengok lampu lampu cantik...tengok landskap cantik... tu pun datang sana bukan niat nak berjalan..sebab mak kene jaga cucu...hehehhe

Semua tu kenangan lama. La ni..kita pun dah keje. Ada masa lapang..join the crowd pi holiday masa cuti sekolah. So..ke mana aku cuti kali nie?
Next time aku citer ek..

Tata.


Popular posts from this blog

Casa Titik, Cherating

Pusat Penghayatan Alam (NIC) - Wetland Putrajaya

Menawan Gunung Angsi, Ulu Bendul Negeri Sembilan