Saturday 24 May 2014

Fun Walk@Putrajaya

Assalam

Hai korang (eh..ada ke yang baca pung..hahahah syok sendirik je aku)
Takpe laa..meh aku citer yang last week punya cerita.

Aku selalu gak join fun walk kat putrajaya. Dia memang buat pada 3rd week every month. Kalau fun ride plak 4th week. So tengok laa mana-mana yang kami free, kami terjah jek. Mende ni free jek.. tak yah bayo apa-apa. Dah la free, banyak plak cabutan bertuah. Asik ada je beskal utk grand price. Masalahnya labuuuu..nombot mak tak pernah naik. Ehhhh..ko niee nak bersenam ke nak hadiah?? Niat dah terpesong..kwang..kwang..kwang. Oh ya...bukan tu je tau...breakfast ngan makan lepas berjalan pun dapat free. So korang terutama yang dok putrajaya tu..kalau tak tau nak buat apa, sila join xtvt sihat seperti ini. Jangan asek melengko je ngadap tv atau tido wiken tu. Kalau nak tau detail..pi LIKE Perbadanan Putrajaya punya facebook .Korang ada fb kan...ni la gunanya..jgn sebok nak like retis jek..bukak ada pekdah pun.

Minggu lepas spesial skit aku rasa. Jauh skit laluan dia. Dalam 5.8km. Dah la tu...berbukit bukau..semput mak tau...Tapi..berjaya gak mak abiskan..hahaha..walk je pun..kalau tak abis memang kena makan penampo..huhuhu



Haaa..ni la yg menang ikut tema

Pemandangan cun sepanjang walk
**gambar semua cilok dari fb perbadanan putrajaya


Dah lepas berjalan, mak makan la sambil lurus2kan urat keting yang sakit nie..ehhh...tetiba nombot mak naik...hepinya tak terkata...hahahhahaha...tapi mak cuma dapat hamper je...ok laa dari tak dapat langsung. Sebab aku memang payah sangat nak dapat lucky draw. Issshhh semak laa..kejap mak kejap aku. hehe
Anak aku la paling teruja..nak-nak dia nampak air coke. Dan dan tu nak bukak..Tak menyempat.

Minggu lepas temanya bunga. Almaklum laa. Nak menyambut Floria skit lagi ni. Tapi aku tak kuasa la nak mengikut tema. Masa datang tu..ramai yang tak ikut tema. Kalau adapun, tudung bunga..baju bunga. Gitu-gitu je laa....Dalam hati siap menyesal tak ikut tema sebab semalamnya niat nak buat bunga macam Fatin Liyana pakai masa dinner tu..ala..mcm gubahan bunga letak atas kepala. Siap berangan kalau aku buat..sah menang..hahahha..giler perasan tahap gaban macam tu. Masa aku tengah2 walk tu..jumpa plak akak ni..satu family ko. Penuh bunga meriah kat badan dia... omaiiiiiiiiigad... sangat kagum. hahahhaha. Terus kata..sah la ko menang. Tapi..agak-agak laa..dapat hadiah hamper sama cam aku jek..hahahha. Kesian. Kasik la hadiah best skit. bukan senang dia nak buat baju cenggitu.
Memacam.

Ok laa..byee... jangan lupa ya...amalkan hidup sehat. jangan tergolong dalam golongan yang obese tau...

Tata.

No comments:

Post a Comment